Branże / Motoryzacja / Układ kierowniczy i napędowy

Automatyzacja produkcji
krytycznych układów kierowniczych.

Mechanizm kierowniczy jest sercem układu kierowniczego i bezpieczeństwa pojazdu. Automatyzacja jego produkcji wymaga standardu zerowej wadliwości oraz doskonałej integracji solidnych układów mechanicznych z zaawansowaną elektroniką.
s
s
g
u
z
d
d
g
s
r

Precyzja w każdym kroku.

Metoda Pagero

Zaawansowane zabezpieczenia przed błędami
Nasze systemy są wyposażone w zaawansowane zabezpieczenia przed błędami, aby zapewnić, że każdy etap montażu mający kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jest wykonywany perfekcyjnie za każdym razem.
Mechatroniczna precyzja
Specjalizujemy się w płynnej integracji robotycznej przekładni mechanicznych, czujników elektronicznych i jednostek sterujących wymaganych w nowoczesnych układach kierowniczych.

PRZYGOTOWANIE I OBSŁUGA KOMPONENTÓW

Zorientowane, sprawdzone
i gotowe do montażu
Bezbłędny montaż zaczyna się od idealnych komponentów. Nasze systemy automatyzują precyzyjną obsługę i przygotowanie każdej części – od głównej obudowy i stojaka po delikatne koła zębate, łożyska i uszczelki – zapewniając ich prawidłowe ustawienie, kontrolę i gotowość do montażu.
Robotyczne pobieranie z pojemników i orientacja części
Zautomatyzowane stacje mycia i czyszczenia
Wizja maszynowa do kontroli komponentów
Precyzyjne nakładanie smarów
Automatyczne wstawianie łożysk i uszczelnień
Arrow right icon

PRECYZYJNY MONTAŻ MECHATRONICZNY

Integracja mocy mechanicznej
i inteligencji elektronicznej
W tym miejscu powstaje rdzeń przekładni kierowniczej. Wykorzystujemy zaawansowaną robotykę i narzędzia z kontrolą momentu obrotowego do montażu skomplikowanych elementów mechanicznych i płynnej integracji układów elektronicznych, takich jak silniki i czujniki nowoczesnego elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS).
Precyzyjne zazębianie się kół zębatych i zębników
Robotyczne mocowanie o wysokim momencie obrotowym
i kontrolowanym kącie
Zespół silnika elektrycznego i napędu pasowego (do EPS)
Integracja czujnika momentu obrotowego i położenia
Prowadzenie i podłączanie wiązki przewodów
Arrow right icon

AUTOMATYCZNA KALIBRACJA

Nauczanie systemów,
aby działały bezbłędnie
W przypadku nowoczesnych układów kierowniczych montaż nie jest kompletny bez precyzyjnej kalibracji. Nasze zautomatyzowane stacje komunikują się bezpośrednio z jednostką sterującą przekładni kierowniczej (ECU) w celu kalibracji czujników, ustawienia parametrów operacyjnych i załadowania odpowiedniego oprogramowania, zapewniając doskonałe „czucie” i reakcję.
Kalibracja czujnika momentu obrotowego i kąta skrętu
Programowanie krańcówek i limitów roboczych
Aktualizacja oprogramowania i firmware'u
Konfiguracja komunikacji CAN/LIN
Sprawdzenie diagnostycznych kodów usterek (DTC)
Arrow right icon

TESTOWANIE KOŃCOWE I WALIDACJA

Ostateczna, bezkompromisowa kontrola jakości
Zanim jakikolwiek mechanizm kierowniczy opuści linię produkcyjną, przechodzi kompleksową weryfikację funkcjonalną. Nasze zintegrowane urządzenia testowe EOL symulują rzeczywiste warunki, aby zweryfikować każdy aspekt działania, od poziomów wspomagania momentu obrotowego po profil NVH (hałas, wibracje i szorstkość), zapewniając 100% jakość.
Pełne testy funkcjonalne
Analiza charakterystyki hałasu i drgań (NVH)
Walidacja wspomagania hydraulicznego lub elektrycznego
Testowanie działania trybu awaryjnego
Automatyczna identyfikowalność i raportowanie wyników
Arrow right icon

Gotowy do przyspieszenia produkcji?

Omówmy konkretne wyzwania związane z produkcją samochodów i opracujmy rozwiązanie,
które zapewni Ci zdecydowaną przewagę konkurencyjną.

Często zadawane pytania (FAQ)

Jak radzicie sobie z integracją komponentów mechanicznych i elektronicznych?

Down arrow icon
Traktujemy to jako jedno, zintegrowane wyzwanie „mechatroniczne”. Nasz proces gwarantuje, że montaż mechaniczny (np. zazębianie się kół zębatych) i integracja elektroniczna (np. rozmieszczenie czujników) są wykonywane z uwzględnieniem wzajemnych zależności, często przy użyciu robotów z zaawansowanym sprzężeniem zwrotnym siły, aby zapewnić prawidłowe i bezpieczne połączenie delikatnych części.

Czym jest kalibracja i dlaczego stanowi ona kluczowy element procesu montażu?

Down arrow icon
Kalibracja to proces, w którym elektroniczna jednostka sterująca (ECU) poznaje dokładne właściwości fizyczne i ograniczenia konkretnego układu mechanicznego, do którego jest podłączona. Jest to bardzo ważne, bo dzięki temu wspomaganie kierownicy działa jak trzeba, czujniki odczytują dane dokładnie, a kierowanie jest spójne i bezpieczne dla kierowcy.

W jaki sposób testowanie jest zintegrowane z liniami montażowymi?

Down arrow icon
Testowanie jest ostatnim, niepodlegającym negocjacjom etapem naszych linii montażowych. Projektujemy i budujemy jednostkę testową na końcu linii (EOL) jako integralną część całego systemu. W pełni zmontowany mechanizm kierowniczy jest automatycznie przenoszony do stacji testowej, gdzie przechodzi kompletną kontrolę funkcjonalną przed zatwierdzeniem do wysyłki.

Czy Państwa linie montażowe mogą być dostosowane do różnych modeli przekładni kierowniczych?

Down arrow icon
Tak. Projektujemy nasze linie produkcyjne w oparciu o platformę modułową, mając na uwadze elastyczność. Dzięki zastosowaniu elastycznej robotyki, szybkozmiennych narzędzi i elastycznego oprogramowania nasze systemy można skonfigurować tak, aby obsługiwały wiele wariantów przekładni kierowniczych na tej samej linii produkcyjnej lub łatwiej dostosować do przyszłych modeli.