Głównym założeniem projektu był design oraz wykonanie stanowiska do testów szczelności zaworów kulowych wraz z oprogramowaniem LabView.
Projekt zakładał jak największa automatyzację testu, przy ciągłej kontroli parametrów przepływu, ciśnienia i temperatury czynnika roboczego. Dodatkowo procedury klienta wymagały możliwości walidacji oraz kalibracji testera przy pomocy specjalnie wykonanych sprawdzianów.
Wykonanie ramy z profili aluminiowych ITEM z podziałem na
Posiadany sprzęt nie pozwalał na przetestowanie minimalnej ilości produktów i spełnienie wymagań poziomu niezawodności oczekiwanego przez producenta O.E.M. w zadanym harmonogramie projektu.
Proces testowania dodatkowo wydłużała konieczność przezbrojeń wynikających z limitów temperaturowych osprzętu.
Zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy tester wykonujący sekwencję testową na 16 zaworach jednocześnie, pozwalający na testy 4 różnych wariantów w komorze w warunkach 95% wilgotności i zakresie temperatur od -40*C do +100*C.
Klient w ramach przeniesienia produkcji pomiędzy poszczególnymi plantami potrzebował modernizacji testerów. Zmodernizowana konstrukcja musiała spełnić normy Industry 4.0 oraz projektowe założenia przepustowości.
Wykonaliśmy modernizację dwóch testerów dla pomp próżniowych.
Dokonaliśmy analizy rozwiązań stosowanych przez klienta:
Wprowadziliśmy nowoczesne systemy sterowania, które pozwalają na precyzyjną kontrolę zadawanych parametrów takich jak prędkość, ciśnienie
Rozszerzyliśmy funkcjonalności wprowadzając dodatkowe oczujnikowanie pozwalające na pomiar prędkości silnika elektrycznego, pomiar ciśnienia atmosferycznego, integrację drukarki etykiet znamionowych (data, numer produktu, lokalizacja produkcji). Dodatkowo wprowadziliśmy automatyzację procesu testowania dodając czujnik wykrywający pompę, dzięki czemu następuje automatyczny wydruk etykiety).
W celu zapewnienia pełnego sterowania testerem, niezbędne było dodanie karty NI oraz integracji oprogramowania LabView:
Klient zwrócił się z zapytaniem na wykonanie stanowiska testów funkcjonalnych zaworu. W skład testera wchodziło 60 zaworów wykonawczych, sterowanych pneumatycznie. Badany zawór odpowiedzialny jest za przygotowanie powietrza w pojazdach ciężarowych.
Zgodnie z założeniami stanowisko miał odwzorowywać rzeczywisty układ pneumatyczny, by umożliwić analizę działania zaworu w warunkach aplikacji klienta końcowego.
Wykonano serię testów różnych zaworów wybierając te, które spełniały specyfikację klienta. Z nich wytypowano zawór o najlepszej cenie i terminie dostawy, dzięki czemu znacząco zredukowaliśmy koszt końcowy testera.